Köpvillkor

Muchö är ett svenskt företag som tillverkar designprodukter. I alla produktpriser som du hittar på vår webbplats ingår en moms på 25%. Nedan följer information om vår policy och köpprocessen.

Betalalternativ

Hos oss kan du betala på fyra sätt, via kortbetalning, Paypal, postförskott samt direkt kontoöverföring.

  • Kortbetalning: betala tryggt med kort. All korthantering är krypterad och dina kortuppgifter lagras aldrig hos oss. Inga avgifter tillkommer vid kortbetalning.
  • Paypal: betala säkert med ett PayPal-saldo, kreditkort eller bankkonto. Mottagaren får pengarna utan att se ditt kortnummer eller kontonummer. Istället för att uppge ett kortnummer uppger du den mailadress du har kopplad till ditt Paypal konto. Det kostar inget att betala via Paypal. Säljare eller mottagare kan överföra pengar från ett PayPal-konto till ett bankkonto eller kreditkort. PayPal gör det säkert och enkelt att skicka och ta emot betalningar online.
  • Postförskott: betala kontant eller med kort när du mottagit varan på posten eller annat utlämningsställe. En avgift på 40 kr tillkommer.
  • Direkt kontoöverföring: överför pengar från ditt konto direkt till vårt bankgiro till exempel via din Internetbank.

Orderbekräftelse

Du får en bekräftelse med information om din beställning till din e-post när vi mottagit din beställning. Kontrollera din orderbekräftelse så att adress och annan information ser bra ut. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen så att du har något att referera till vid kontakt med oss. Vill du ändra något i din order så ber vi dig att höra av dig så fort som möjligt till mucho.nu@gmail.com eller 0766506516. Vi kan ändra din order tills den dag vi skickar iväg dina produkter för leverans.

Leverans

Leveranstid är cirka 2 dagar inrikes från det datum vi levererat ditt paket till posten, det gör vi senast två dagar efter att vi mottagit din betalning. Om varan är slutsåld kontaktar vi dig snarast. Räkna med att mottaga dina varor 2-7 dagar efter att du genomfört din beställning.

Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad vid utdragen försening av leverans.

Bytesrätt och retur

Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka en vara på
mucho.nu@gmail.com.

Bytesrätt gäller i 14 dagar, kunden betalar frakten som tillkommer.

Enligt distanslagen har du som kund 14 dagars öppet köp. Du får då hela beloppet insatt på ditt bankkonto, kort, eller Paypal-konto.

Frakten betalar kunden själv, du får alltså ingen ersättning för frakten på returen.

Om något du beställt inte finns på lager

Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns på lager. Det kan bero på att flera kunder beställer samma vara samtidigt och att systemet inte hinner säga till om att en produkt blivit utsåld. Om vi har möjlighet att tillverka varan på nytt så blir din beställning till en restorder. Du får då information om det till din e-post inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill ta bort din restorder eller om du har frågor kring leveranstider. Om du beställer något som vi inte kan tillverka igen får du pengarna tillbaka, alternativt bytesrätt.

Personuppgifter

Personuppgifter hanteras konfidentiellt enligt Personuppgiftslagen. Vi använder endast dina personuppgifter till att skicka din beställning. Din e-post adress använder vi även till att ge våra kunder bästa möjliga service och nya fina erbjudanden genom nyhetsutskick. Om du inte vill ha nyhetsbrev och erbjudanden från oss kontaktar du oss så löser vi det. Dina uppgifter lämnas aldrig vidare till tredje part.

En registrerad kund har rätt att begära ett registerutdrag för att
kontrollera vilken information som finns registrerad om henne/honom.
Du har också rätt att att kräva ändring eller radering av den registrerade informationen.

Transport

Muchö skickar alla sina paket med Posten Sverige AB. Om varan skadas under transporten till dig byter vi ut varan, du måste dock meddela oss om det direkt när du mottagit varan.
Om varan skadas eller kommer bort när du skickar tillbaka den till oss är du betalningsansvarig.